Mandag 3. oktober tar MOVARs egne sjåfører over oppdraget med å hente husholdningsavfallet i Mosseregionen. Som innbygger vil du merke få endringer ved denne overgangen.

Frem til nå er det private selskaper som har gjort denne delen av jobben. Avfallet vil bli tømt på de samme dagene for de aller fleste innbyggerne også fremover, men kan blir utført på andre klokkeslett eller med en annen renovasjonsbil enn du er vant til.

 

Er ikke avfallet ditt hentet?

Vi har mange nye sjåfører i teamet vårt, og vi gjør vårt ytterste for at tjenesten skal gå som normalt i oppstartsfasen.

  • Sjekk din adresse i tømmekalenderen, for å se når avfall skal hentes hos deg.
  • Ta kontakt tidligst dagen etter at beholderne skulle vært tømt.
  • Vi finner en løsning og kommer tilbake for å tømme.

 

Det er enkelt å komme i kontakt med oss

  • Du finner vår Facebook chat nederst til høyre på nettsiden vår. Chatten er bemannet hverdager fra 8-15. Sender du oss en melding utenom åpningstidene, fortsetter vi dialogen neste virkedag.
  • Send inn melding om manglende tømming i dette skjemaet
  • Ring oss på 69 26 21 10 (9-11 og 12-14 på hverdager).
  • Utenom ordinær arbeidstid kan du melde fra til vår vakttelefon 970 67 578.

 

Ny app med tømmekalender

I løpet av januar 2023 lanserer vi en helt ny mobilapp, som gjør at du kan få oversikt over din tømmekalenderen på mobilen. I dag fungerer fortsatt MOVAR-appen, men denne er under utfasing og vil slutte å fungere når ny app er lansert.

 

 

Planlegger endringer på sikt

Nå i oppstartsfasen vil avfallet bli hentet på de samme dagene som før for de aller fleste. Ett av målene med at MOVAR tar over dette oppdraget med egne medarbeidere og biler, er å gjøre tjenesten mer fremtidsrettet og effektiv.

Blant annet planlegger MOVAR å ta i bruk sensorer i større felles avfallsløsninger for borettslag og sameier, slik at avfallet kan hentes basert på nivåmåling i stedet for på faste tidspunkter. I tillegg kan MOVARs biler krysse kommunegrensene i motsetning til når oppdraget ble utført på kontrakter med private aktører. På sikt vil slike endringer bidra til en mer effektiv og miljøvennlig tjeneste. 

Dersom planlagte endringer får en betydning for deg som innbygger, vil vi informere deg i forkant.

Sist oppdatert 21. oktober 2022, kl 11:55

Opprettet 30. september 2022, kl 09:02



« Tilbake